Ланцюги двигуна
Ланцюг газорозподільного механізму знайшов своє застосування в двигунах внутрішнього згоряння, розрахованих на чотири такти роботи. Основною функцією цього ланцюга є передача обертального моменту, що надходить від колінчастого валу двигуна. Отримавши момент обертання, ланцюг передає його на ведений шків і відповідно на розподільний вал, який встановлений в головці циліндрів. Існують конструкції, в яких кількість розподільних валів збільшена до двох штук. Завдання розподільчих валів полягає у своєчасному впуску паливної суміші та випуску відпрацьованих газів з циліндрів двигуна, завдяки відкриття або закриття клапанів циліндра.
У процесі роботи ланцюг газорозподільного механізму поступово подовжується за рахунок вироблення в його ланках. Для того, щоб компенсувати подовження ланцюга, встановлюють механізм натягу гідравлічного або пружинного типу. Такий механізм натягує ланцюг за допомогою черевика, на якому встановлена антифрикційна накладка. Натяг відбувається внаслідок того, що черевик притискається до плеча ланцюга. Але коли ланцюг розтягується до критичних значень і механізм натягу вже не може виконувати покладене на нього завдання, єдиним виходом залишається заміна цього ланцюга.
Симптоми зносу ланцюга
Двигуни сучасних мотоциклів, випущених за кордоном, довгий час можуть справно працювати і не потребують втручання свого власника. Єдиною його турботою залишається регулярно і у встановлені терміни проводити заміну олії та масляного фільтра. Однак, чим більше пробіг, тим вище шанс одного разу почути підвищений шум, що виходить з боку газорозподільного механізму і відповідно ланцюга як його складової. Шум від цього механізму є серйозним сигналом для того, щоб не затягуючи в довгу шухляду приступити до ремонту цього механізму, в якому, напевно, доведеться замінити його ланцюг.
Прислухавшись до шуму, що виходить із газорозподільного механізму, у разі сильного вироблення у ланках ланцюга, можна почути її дзвін. Це вже вказує на невідворотність заміни ланцюга. До речі, швидше за все разом із ланцюгом доведеться замінити й заспокійники. Не рекомендується підкладати під натягувач шайби. У такий спосіб вирішити проблему якщо й вдасться, то на дуже короткий проміжок часу, а потім знову доведеться займатися ремонтом цього ж вузла, втрачаючи такий дорогоцінний час. Підвищені зазори, які утворилися в результаті вироблення ланцюга в його ланках, у такий спосіб усунути не вдасться.
Те, що вироблений ланцюг шумить і дзвенить, це ще не так страшно. А ось часткова втрата двигуном своєї потужності в результаті запізнення фаз газорозподілу фактор більш ніж серйозний. Елементарний арифметичний підрахунок показує, що якщо кожен шарнір ланцюга виробиться всього на 0,08 міліметра, а ланцюг, як правило, складається з 114-116 ланок, то це те саме, якби ми до ланцюга додали б ще одну ланку. В результаті запалення мотоцикла почне працювати зі зсувом по фазі. Таке зрушення незмінно призведе до економічних та потужних втрат характеристик двигуна.
Якщо ви вже провели діагностику газорозподільного механізму, встановленого на вашому мототранспортному засобі та встановили, що подальша його експлуатація без заміни ланцюга розподільного валу неможлива, то звертайтесь до нашого інтернет-магазину. Тут ви зможете вирішити цю проблему швидко та з комфортом для себе. Консультанти нашого магазину допоможуть вам у наступному:
- купити якісний ланцюг двигуна;
- замовити ланцюг двигуна для вашого мотоцикла з доставкою його за будь-якою адресою в Україні та звичайно в місті Києві;
- купити ланцюг двигуна для мотоцикла за адекватною ціною і при цьому отримати можливість придбати її недорого внаслідок наданої магазином знижки;
- підібрати ланцюг двигуна за допомогою відповідного каталогу