0Порівняння товарів
Мотоквартал — Всеукраїнский магазин мототоварів
0
Мій кошик

Варіатори задні

Як вибрати та налаштувати задній варіатор скутера

Задній варіатор скутера також прийнято називати відцентровим зчепленням. Принцип дії системи досить простий – на певних оборотах силового агрегату зчеплення автоматично поєднує вторинний вал варіатора та редуктор, що дозволяє транспортному засобу плавно рушити з місця. Очевидно, що комфортність поїздок залежить від справності заднього варіатора.

Як задній варіатор скутера впливає роботу мототехніки

Даний агрегат є безступінчастою механічною передачею і застосовується для плавного коригування частоти обертання веденого валу. Практично будь-яка модель скутера обладнана клинопасовим варіатором, що включає ведучий шків, клиноподібний і ведений ремінь. Робота відбувається з урахуванням числа обороту двигуна, незалежно від навантажень.

Якщо задній варіатор на китайський скутер зношений, транспортний засіб не може демонструвати належну плавність ходу, розгін та максимальну швидкість, що вимагатиме заміни вузла. Термін служби варіатора найчастіше становить понад п'ять років, але навіть цей відрізок часу рано чи пізно добігає кінця. Для продовження терміну служби та своєчасної заміни деталей необхідно контролювати стан вузла перед кожним новим мотосезоном.

Клинопасовий задній варіатор на китайський скутер

Функціонування клинопасового заднього варіатора сильно залежить від його налаштування. Незважаючи на зовнішню простоту механізму, грамотне налаштування вимагатиме певних знань. Слід дотримуватися ряду факторів:

  • Величину та діаметр шківів;
  • Амплітудність цих деталей, тобто відстань, яку елементи здатні пересуватися між собою;
  • Розмір та масу роликів;
  • Довжину та ширину ременя;
  • Жорсткість пружини та кут атаки напрямних торкдрайвера;
  • Жорсткість пружин зчеплення.

Що свідчить про правильне налаштування заднього варіатора

Недостатньо просто задній варіатор скутера купити, його також необхідно правильно налаштувати. Перший пункт - відсутність ковзання ременя в шківах. Звичайно, невелике прослизання матиме місце, але воно має бути непомітним. Цей фактор буде шкідливий для трансмісії скутера, знижуючи ККД та збільшуючи знос компонентів.

Прослизання можна вловити по вибігу оборотів двигуна при старті з місця, що не супроводжується сильним прискоренням. На цю обставину впливає жорсткість великої пружини веденого шківа - чим вона жорсткіша, тим більше натягується ремінь, перед просуванням уперед у провідному шківі. Від пружини не потрібна надмірна жорсткість, інакше максималка мототехніки знизиться. Ремінь може прослизати і при зносі, що вимагатиме заміни розхідника.

Ще один фактор, коли задній варіатор на скутер налаштований добре – постійні обороти двигуна на розгоні, а на максимальному газі відповідають оборотам максимальної потужності силового агрегату. Так можна досягти кращих показників розгону транспортного засобу.

Звичайно, будь-який варіатор має оптимальне заводське налаштування, але часто виробники використовують грузики, що мають дещо більшу вагу, ніж оптимальні, що призводить до погіршення динамічних характеристик при старті «в підлогу», але підвищує комфорт, роблячи трансмісію більш еластичною. Борючись за кожну частку секунди, багато власників скутерів модернізують варіатори, встановлюючи легші вантажі. Тут важливо не надто знизити масу, щоб не втратити динаміку та максимальну швидкість мототехніки.

Де купити задні варіатори на китайський скутер в Україні?

Щоб правильно підібрати задній варіатор скутера, необхідно звернутися до торгової точки, де представлений широкий асортимент якісної продукції (DONGXIN, DLH,KOSO), що дозволить зробити вибір, що підходить для транспортного засобу.

Інтернет-магазин Мотоквартал безпосередньо співпрацює з лідируючими виробниками мотозапчастин та аксесуарів, пропонуючи українським мотолюбителям можливість купити задній варіатор на китайський скутер та інші деталі за найкращими цінами. Наші кваліфіковані консультанти допоможуть вам зробити грамотне придбання, яке враховує всі вимоги транспортного засобу!

Знос варіатора та методи ремонту

Варіатор китайського скутера розвантажує водія, але робить це не безкорисливо. Термін служби його вузлів залежить від багатьох факторів, але при інших рівних він менше, ніж у класичної коробки передач. Ремонт даного елемента на більшості апаратів не такий вже й складний, але тут є свої нюанси.

Виявляються неполадки по-різному, динаміка апарата раптом помітно покращилася, але впала максимальна швидкість, це може свідчити про ремінь, що стерся, або початок зносу роликів. Якщо не зважати на незвичайну жвавість, згодом з'являться ривки. Це означає, що ролики вже сильно стерті.

При ослабленні центральної пружини веденого шківа або пружин колодок відцентрового зчеплення або зношуванні їх накладок з'являється застійність при розгоні. Виправити ситуацію допоможе спортивний варіатор на скутері.

Металевий звук може бути наслідком сильного зносу накладок відцентрового зчеплення, а шум, що дзвінить - вироблення на штифтах і - рідше - канавках веденого шківа. Запах горілого ременя або накладок зчеплення зазвичай виникає при підвищених навантаженнях. Горілий ремінь не дозволить нормально експлуатувати транспортний засіб. Тому при заміні ременя слід перевірити шківи та за необхідності очистити їх від пригару.

Практично єдина причина, через яку апарат може раптом виявитися не на ходу – обрив ременя. В інших випадках він їде, і можна дістатися до будинку в режимі, що щадить. Тому у позашляхових перегонах ремінь варто возити із собою. Але спочатку непогано зрозуміти, чи вдасться замінити його в полі. Але краще наперед купити варіатор на китайський скутер.

Іноді трапляється інша фатальна ситуація – деформація барабана зчеплення. Як правило, це наслідок обриву однієї із пружин відцентрового зчеплення. А обрив, у свою чергу, виникає через помилку встановлення. Інші доробки - підбір маси грузиків, жорсткості центральної пружини і пружин зчеплення або - частіше на максіскутерах - установка ведучого шківа з іншою характеристикою канавок, або ж - в екстремальних випадках - веденого шківа з іншою характеристикою "спіралі".

Як ремонтувати варіатор скутера

Щоб купити варіатор на скутер та підготуватися до встановлення. Знімаємо кришку повітряного фільтра двигуна, накладку варіатора та кришку фільтра варіатора. Тепер можна зняти пластиковий кожух варіатора із фільтром. Відкручувати гайки шківів найпростіше пневмопістолетом.

 

Викрутивши болти кріплення кришки, знімаємо її. Погляду відкриваються шківи: ведучий (ліворуч) і ведений (праворуч) з відцентровим зчепленням. У припливи на лопатках шківа можна впертись викруткою через вікна в кришці, щоб зупинити його - якщо у вас немає пневмопістолета. До речі, на багатьох моделях відвертання гайок шківів - найвитратніша частина роботи, адже ціна варіатора на скутер цілком помірна, і все впирається в його установку.

Вже зараз можна швидко оцінити знос ременя і поверхні шківів, а знявши барабан зчеплення, отримуємо доступ до колодок. Знімаємо ведучий і ведений шківи, ремінь та втулки. При необхідності очищаємо деталі миючим засобом.

Барабан зчеплення зазвичай служить дуже довго, а невелике зношування не причина заміни. Вимірявши ремінь по довгій стороні трапеції та порівнявши результат тим, яким було вирішено купити спортивний варіатор на скутер, оцінюємо знос ременя.

Додаткові особливості ремонту варіатора

Під час встановлення ременя дотримуйтесь напрямку обертання, завжди вказаного на ньому стрілками. Зношування накладок можна визначити без штангенциркуля. Вони завжди зношуються клином, тому метал, що оголився під накладками – сигнал до заміни колодок. Втім, доступна ціна спортивного варіатора на скутер дозволить відразу замінити весь елемент цілком.

При складанні потрібно закласти між ущільненнями кошика консистентне мастило, а також змастити вісь. При збиранні кошика з грузиками слідкуйте за розташуванням напрямних. Змащення грузикам не потрібне. Щоб полегшити встановлення ведучого шківа, розтискаємо руками половинки веденого шківа і пропихаємо глибше ремінь. Встановлюємо зовнішню половину ведучого шківа, надягаємо кришку і затягуємо гайки на валах рекомендованим моментом.

 

Відображення:
Вгору