Точка контакту між мотоциклом та дорогою
Швидкість, свобода та адреналін, які надає керування мотоциклом, створюють неперевершений досвід для райдерів у всьому світі. Мотошини є єдиною з найбільш критичних компонентів мотоцикла, оскільки вони встановлюють точку контакту між мотоциклом та дорогою. Точка ця мала, але вирішальна, і все, що відбувається в цьому контакті, має безпосередній вплив на безпеку та ефективність райдера.
Вони забезпечують зчеплення і стійкість на дорозі, впливають на комфорт і динаміку водіння, а також грають важливу роль у збереженні життя. Давайте розберемось, чому мотошина є невід'ємною частиною безпеки і задоволення від їзди на мотоциклі. Шини – це важливий елемент кожного транспортного випадку, який забезпечує не тільки рух по дорозі, але й безпеку, комфорт та ефективність подорожей. Вони переносять вагу машини, забезпечують зчеплення з дорогою, впливають на споживання пального та впливають на загальний комфорт пасажирів. При своїй видимій простоті, мотошини представляють собою складну інженерну технологію, яка потребує кінцевого вибору та догляду.
При виборі мотоцикла багато райдерів приділяють увагу стилістичним характеристикам, об'єму двигуна та іншим технічним параметрам. Проте мотошини - це щось більше, ніж просто гумові колеса. Вони є визначальним фактором для безпеки, керування та комфорту на дорозі. Вибір правильних мотошин - це рішення, яке визначає, як ви будете відчувати дорогу, як мотоцикл реагує на керування та гальмування, і як ви будете перетинати кількість миль на одному комплекті шин. Якщо ви новачок або досвідчений райдер, знаєте, що правильні мотошини можуть зробити ваші подорожі безпечними та комфортними. Вибір правильних мотошин впливає на стабільність, гальмування, керування та загальну відчуття від їзди на мотоциклі. Безпека та комфорт - ось два фактори, які роблять мотошини необхідними для кожного райдера.
Зміст:
- Точка контакту між мотоциклом та дорогою
- Рух у різновиди мотошин
- Вибір мотошин - складно, але реально
- Догляд та обслуговування мотошин
- Топ 10+1 відомих світових брендів, які виробляють мотошини
- Часті запитання про мотошини
- Відгуки покупців
Рух у різновиди мотошин
Світ мотоциклетних шин рознообразний і багатогранний. Розглядаючи різновиди мотошин, слід розуміти, що їх властивості та призначення можуть суттєво відрізнятися у залежності від типу мотоцикла, стилю керування, умов їзди та інших факторів. Давайте детально розглянемо різновиди мотошин і їх особливості:
-
Шини для міста Ці шини зазвичай відомі як "шини для міських умов" або "шини для міських мотоциклів". Вони розроблені для задоволення вимог міського середовища та стилю їзди, який включає короткі відстані, рух у міському трафіку, більш часті зупинки та розгін. Зазвичай мають менш агресивний протектор, оскільки відмінне зчеплення на бездоріжжі не є пріоритетом. Використовується більш високозносостійка гума для забезпечення довгого терміну служби та меншого опору коченню на асфальті. Деякі міські мотошини можуть мати додаткові функції, такі як покращений захист від проколів або ефективність гальмування на мокрій дорозі.
-
Шини для круїзерів Шини для круїзерів мають інший дизайн, звичайно з менш агресивним протектором. Вони спрямовані на комфортну та довгу подорож на великій відстані та мають довгий термін служби. Шини для круїзерів часто мають широкий протектор для кращої адгезії та зовнішнього вигляду, який відповідає естетиці круїзерних мотоциклів. Вони розроблені для забезпечення плавної їзди та комфортного курсу на дорозі.
-
Шини для скутерів Шини для скутерів мають особливий дизайн та протектор, призначений для маневреності та стійкості на міських дорогах. Вони легші та менше, що полегшує рух скутера. Вони завжди мають компактний дизайн, призначений для економії пального, підвищення маневреності та забезпечення комфортної їзди в міському середовищі. Шини для скутерів можуть мати також посилений каркас та гуму, стійкі до зношування на асфальті, а також добру адгезію для безпечної їзди на мокрій дорозі.
-
Турингові мотошини Ці шини призначені для подорожей на великій відстані та мають баланс між комфортом, зносостійкістю та зчепленням. Вони завжди мають більш довгий пробіг та зносостійку гуму, що дозволяє зберегти якість протягом тривалого періоду експлуатації. Турингові шини також мають стійкість на великих швидкостях та добру адгезію на сухій та мокрій дорозі. Вони спроектовані для забезпечення комфортної та безпечної їзди на великих висотах і підходять для мотоциклів, які використовуються для туристичних поїздок і подорожей.
-
Кросові мотошини та для ендуро-мотоциклів Шини призначені для використання на бездоріжжі, грунтових дорогах та в умовах, де необхідно перетинати різні типи терену, розроблені для мотокросу та інших видів мотоспорту поза дорогою. Основна мета кросових мотошин - забезпечує високий рівень зчеплення та стійкість на нерівних поверхнях. Вони мають агресивний протектор з великими бороздками та додатковою захисною шаруватістю, що дозволяє отримати удари та навантаження при стрибках та їзді в нерівному рельєфі. Кросові шини мають досить хорошу стійкість до проколів та витривалість в умовах екстремального терену. Вони призначені для максимальної продуктивності та маневреності на бездоріжжі. Шини для ендуро розроблені для бездоріжжя та мішаних умов їзди. Ендуро мотошини також мають агресивний протектор, але часто менш великий та менш виступаючий, оскільки їм також потрібно працювати також на асфальті. Кросові мотошини частіше використовуються на спеціалізованих трасах для мотокросу та екстримального бездоріжжя. Ендуро мотошини призначені для різноманітних умов, включаючи бездоріжжя та асфальтовані дороги, і призначені для довших маршрутів. Ендуро мотошини, орієнтовані на універсальне використання, можуть мати трошки довший термін служби порівняно з кросовими, які можуть зноситися швидше на твердих покриттях.
-
Шини для тріал спорту Ці шини призначені для подолання важких перешкод та технічних секцій на бездоріжжі. Тріал є видом мотоспорту, де райдери перешкоджають різноманітні технічні секції на мінімально можливий час та без зупинок. Тріал мотоцикли мають низький просвіт, легку конструкцію, специфічний протектор для забезпечення максимального зчеплення на скелях та інших перешкодах. Вони спеціалізуються на точному керуванні та стабільності на низькій швидкості.
Таблиця з основними видами мотошин | |||
Покришка |
Фотоопис |
Тип |
Ціна |
Шини для міста |
9183 грн |
||
Шини для круїзерів |
5532 грн |
||
Шини для скутерів |
1306 грн |
||
Турингові мотошини |
5459 грн |
||
Кросові мотошини та для ендуро-мотоциклів |
4361 грн |
||
Шини для тріал спорту |
2457 грн |
Важливо розуміти, що вибір мотошина повинен відповідати стилю водіння, типу мотоцикла та умовам їзди. Правильно підібрані мотошини покращують безпеку, комфорт та ефективність райдера, тоді як неправильний вибір можна вплинути негативно на виїзд та безпеку на дорозі.
Вибір мотошин - складно, але реально
При виборі мотошин необхідно мати кілька ключових критеріїв, які визначають їх продуктивність та відповідність конкретним умовам експлуатації:
-
Тип мотоцикла і стиль їзди. Різні типи мотоциклів вимагають різних типів шин. Наприклад, трекові мотошини будуть інші за ендуро або круїзерні.
-
Умови використання. Враховуйте, де ви їздите: по асфальтованих трасах, бездоріжжі, міських дорогах чи комбінації. Деякі шини призначені для універсального використання, а інші спеціалізовані для конкретних умов.
-
Розмір шин. Вибір правильного діаметра та ширини шин важливий для оптимальної роботи підвіски та збереження геометрії мотоцикла.Перше число вказує на ширину шини в міліметрах. Друге число відображає на висоті профіль як відсоток від ширини шини. Останнє число вказує на діаметр обода в дюймах.
-
Конструкція шини. Мотошини можуть бути радіальними або діагональними в залежності від конструкції корду, що використовується. У радіальних мотошин радіальне розташування ниток корду, всі нитки паралельно розташовані від однієї боковини до іншої, вони м'якіші та комфортніші на дорозі, найчастіше забезпечують покращення керованості та зчеплення. У діагональних мотошин діагональне розташування ниток корду, вони мають різний напрямок і перетинаються між собою. Діагональні моделі жорсткіші та вважаються застарілим типом, проте стійкіші до пошкоджень і міцніші. Їх найчастіше використовують для кросових мотоциклів, важких «круізерів», також популярні діагональні мотошини для квадроциклів.
-
Індекс швидкості (Speed Rating). Ця буквена кодифікація вказує на максимальну швидкість, при якій шина є безпечною для використання. Наприклад, індекс швидкості "H" вказує на максимальну швидкість 210 км/год
-
Індекс навантаження (Load Index). Це числове значення, що забезпечує максимальне навантаження, яке може нести шина. Чим вищий індекс, тим більше вона може нести ваги. загально це число наведено на боці шини, і ви можете знайти його в таблицях індексів на Downloads.
-
Визначення задньої/передньої шини. Деякі шини мають спеціальне призначення для переднього або заднього колеса. Задня мотошина призначена для розгону на прямій та в повороті. Тому вона ширша, щоб збільшити площу контакту з дорогою та можливість передачі більшого крутного моменту від двигуна. Також у неї будуть канавки для відведення води, проте їх кількість та форма відрізняється від канавок на передній мотошині, як і малюнок протектора. Передня мотошина відносно вузька та буквально всіяна різними прорізами, насічками та лініями для швидкого відведення води. Вона відповідає за ефективність гальмування, у виготовленні використовується певний тип гуми. Змінювати ширину передньої мотошини не рекомендуємо, зміна ширини задньої мотошини можлива в межах +/-10 мм без суттєвих зауважень. Але якщо плануєте більше збільшити ширину задньої шини, може знадобитися ряд переробок, від заміни колеса до зміни конструкції підвіски. Якщо хочете покращити зчеплення шини з дорогою, експериментуйте не з шириною гуми, а з її складом. Наприклад, є спортивні мотошини-сліки або спортивні дорожні мотошини різного ступеня м'якості. А чим м'якша гума – тим краще зчеплення, але швидше знос покришки.
-
Твердість. Немає єдиного стандарту позначення твердості покришки, але є кілька найпопулярніших позначень:
К0 – дуже м'які мотошини;
К1 чи RS1 – м'які мотошини;
К2 або RS2 – середні за твердістю мотошини;
RS3 – жорсткі мотошини.
Для більшості мотоциклістів шини рівня RS3 вже дадуть високий рівень зчеплення. А мотошини рівня К0 або К1 взагалі призначені лише для перегонів, руху треком, професійних та аматорських змагань. -
Сезонність. Літні мотошини (символ «сонце») : Ці шини призначені для використання в теплому пору року, коли температура повітря підвищена. Вони дійсно мають гладкий або агресивний протектор для максимального зчеплення на сухому асфальті. Зимові мотошини(символ «сніжинка») : Зимові шини призначені для безпеки при низьких температурах та налипанні снігу та льоду. Вони мають спеціальний протектор та гуму, яка залишається м'якою при низьких температурах. Універсальні або всесезонні мотошини (подвійний символ «сонце + сніжинка») : Ці шини призначені для використання в різних
-
Технології виготовлення. Деякі шини потребують спеціальних технологій, таких як силіконові сполуки, щоб покращити характеристики шини, такі як адгезія, маневреність та термін служби.
-
Спосіб складання. Існують шини для тюбінга (з камерою) і тюблес (без камери). Вибір залежить від типу обода та особливостей мотоцикла.Безкамерні шини легші, простіші в експлуатації, повільніше втрачають повітря при проколі. Однак у світі мотоциклів у деяких випадках (наприклад, спицьовані колеса) все ще потрібні мотошини з камерою.
-
Спеціальні характеристики. Деякі мотошини мають особливі характеристики, такі як підвищена стійкість до зносу, покриття для покращеного зчеплення тощо. Наприклад мотошини з позначкою NHS (не для дорожньго руху) і забезпечують виключну продуктивність на треках.
-
Модель і виробник. Різні виробники можуть мати різні моделі мотошин з власними характеристиками та технологіями.
-
Протектор та дизайн протектора. Трекові мотошини мають гладкий або мінімально виступаючий протектор для максимального контакту з асфальтом, тоді як ендуро мотошини мають агресивний протектор для кращого зчеплення в різних умовах чи універсальний для міської експлуатації.
-
Стійкість до проколів. Шини з підвищеною стійкістю до проколів можуть бути використані для міської експлуатації.
-
Бюджет. Розглядайте вартість шини, але не забувайте про те, що якісні шини можуть значно підвищити продуктивність та безпеку мотоцикла.
Ці характеристики допомагають райдерам вибирати мотошино, які відповідають їхнім потребам та умовам їзди.
Також при виборі мотошини можна опиратися на інформацію з попередньої мотошини. Маркування на мотошинах містить інформацію, яка вказує на різні характеристики шини.
-
Cтандартний метричний розмір
Розмір шини: маркування містить інформацію про ширину шини, висоту профілю та діаметр обода. Наприклад, "120/70 R17" означає ширину шини 120 мм, висоту профілю 70%, призначену для діаметра ободу 17 дюймів.
Індекс швидкості і завантаження: буквені та числові коди вказують на індекси швидкості та навантаження. Наприклад, «H120» означає індекс швидкості «H» (до 210 км/год) та індекс навантаження «120» (до 140 кг).
Тип шини: деякі шини мають значення, що вказує на їхнє призначення. Наприклад, "R" може позначати радіальну конструкцію, прочерк "-" вказує на діагональну конструкцію. "F" - для переднього колеса, "B" - для заднього, "M/C" - для мотоциклів.
Модель та бренд: іноді на шинах вказана назва моделі або бренд виробника.
Інші характеристики: деякі виробники можуть додати додаткове позначення, наприклад «TT» (Tube Type, шина з камерою всередині) та «TL» (Tubeless, безкамерна шина)), «DOT» (відповідає стандартам Департаменту транспорту США) та інші.
Дата виробництва (код DOT): число чотиризначне, введене після абревіатури "DOT", вказує на тиждень та рік виробництва шини. Наприклад, "DOT XXXX 1021" означає, що шина виготовлена за 10 тижнів 2021 року. -
Дюймовий розмір
Наприклад 26/9-12 49N» розшифровується так:
26 – зовнішній діаметр покришки у дюймах;
9 – ширина профілю шини у дюймах;
12 – посадковий діаметр на диски у дюймах;
49 – індекс навантаження;
N – індекс швидкості.
Якщо дюймовий запис виконано у форматі «3,5/-10 59J», це означає наступне – ширина шини становить 3,5 дюйма, висота шини приблизно дорівнює ширині шини; решта не змінюється.
До речі, мотошини з висотою профілю близько 80% або більше вважаються високопрофільними та призначені для звичайних дорожніх мотоциклів, мотоциклів-ендуро. Мотошини з висотою профілю близько 50-60% вважаються низькопрофільними шинами та призначені для дорожніх спорт-байків та гоночних мотоциклів.
Догляд та обслуговування мотошин
У цьому параграфі можна розглянути питання догляду за мотошинами, включаючи рекомендації щодо правильного тиску в шинах, перевірки протектора та заміни старих шин.
Догляд та обслуговування мотошин є важливою частиною забезпечення безпеки та ефективності мотоцикла. Правильний утримання шин може значно подовжити їх термін служби та покращити загальну продуктивність. Ось кілька порад щодо обслуговування та обслуговування мотошин:
-
Регулярна перевірка тиску.Перевіряйте тиск у шинах регулярно, відповідно до рекомендацій виробника мотоцикла. Недостатній тиск може призвести до нестійкої їзди та швидкого носа шин, а підвищений тиск може впливати на адгезію та комфорт. Використовуйте манометр для перевірки тиску у шинах. Перевіряйте тиск перед шкірною поїздкою або, принаймні, щонайменше раз на місяць.
-
Вирівнювання коліс.Вирівнюйте колеса мотоцикла для запобігання нерівномірному зносу шин. Неправильне вирівнювання може призвести до швидкого носа та погіршення керованості.Використовуйте стенд або лазерний вирівнювач для перевірки та вирівнювання коліс.
-
Перевірка глибини протектора.Регулярно перевіряйте глибину протектора шин. Використовуйте спеціальний мірник глибини протектора або монету з високим рельєфом, яку вставте в глибокий жолобок. Якщо протектор стає менш глибоким, ніж зазначено в рекомендаціях або при наявності великих подряпин і тріщин, шини слід замінити.
-
Балансування коліс.Забезпечте балансування коліс для уникнення вібрацій та нерівномірного зносу. Невирівняні колеса можуть викликати проблеми з керуванням та комфортом їзди.
-
Зберігання від прямих сонячних променів та хімічних речовин.Уникайте тривалого зберігання мотоцикла на прямому сонці, що може сприяти вицвітанню та старінню гуми. Також зв’яжіться з розчинниками та іншими хімічними речовинами.
-
Ретельне миття та очищення.Ретельно мийте та очищайте мотошини від бруду та пилу. Використовуйте м'які миючі засоби та губки. Це покращить зовнішній вигляд та збереже гуму.
-
Правильне зберігання.Зберігайте мотоцикл у сухому та прохолодному місці, піддатливій вологості та температурному коливанні і у накачаному стані. Це сприяти довгому збереженню властивостей гуми.
Після закінчення літнього мотосезону, перед тим, як поставити мотоцикл на зберігання, а також перед початком нового мотосезону, не завадить обробити мотошини спеціальним складом для відновлення гуми. Утримання цих порад сприятиме підтримці безпеки та продуктивності мотоцикла, а також значно подовжити термін служби мотошин.
Топ 10+1 відомих світових брендів, які виробляють мотошини
-
Michelin — французька компанія. Виробництво шин Michelin відбувається у різних країнах світу, включаючи Францію, Іспанію, США та інші. Бренд відомий своєю високоякісною лінійкою мотошин для різних типів мотоциклів, включаючи шини для шосе, кросові, ендуро та інші.
-
Bridgestone — японський виробник, який виробляє широкий асортимент мотошин для різних умов та стилів їзди.
-
Pirelli — італійська компанія. Вони виробляють мотошини у кількох країнах, включаючи Італію, Бразилію, Туреччину та інші. Це ще один відомий бренд, відомий своєю участю в автоспорті. Вони виробляють шини для мотоциклів, які важать на високій якості та продуктивності.
-
Dunlop — бренд, який виник у Великій Британії, але зараз різні компанії власниці Dunlop виготовляють шини під цим брендом у різних частинах світу. Наприклад, Dunlop Motorcycle Tires - американська філія, Dunlop Tyres - британська фірма. Вироблює мотошини для різних видів мотоциклів, включаючи спортивні, турингові та кросові.
-
Metzeler — це німецько-італійська компанія. Офіційно Metzeler є частиною групи Pirelli, іншої великої компанії-виробника шин. Metzeler ідентифікує себе як німецька компанія за своєю історією та корінням, але у поточний час, як бренд, він є частиною італійської групи Pirelli, яка має широкий портфель виробництва автомобільних та мотошин, особливо в категорії шин для шосе та спортивних мотоциклів.
-
Continental — відомий своїми інноваціями та виробництвом шин для різних типів транспортних засобів, включаючи мотоцикли.
-
Duro Tire & Wheel Co. — це тайванська компанія, яка спеціалізується на виробництві широкого спектру шин, включаючи шини для мотоциклів, ATV та інших транспортних засобів.
-
Kenda Rubber Industrial Company — це також тайванська компанія, що виробляє різні типи шин для мотоциклів, велосипедів, ATV та інших транспортних засобів. У компанії Kenda також є виробництво в Китаї та Індонезії.
-
Mitas - є чеським виробником шин. Компанія була заснована в Чехії і займається виробництвом широкого спектру шин для різних транспортних засобів, включаючи мотоцикли, автомобілі, сільгосптехніку та інші види транспорту. Шини Mitas відомі своєю високою якістю та ефективністю в різних умовах експлуатації. Хоча Mitas не є таким відомим брендом, як деякі гіганти шинного виробництва, вони здобули свою репутацію завдяки високоякісним та надійним шинам.
-
Avon Tyres — бренд з Великої Британії, який виготовляє шини для різних категорій мотоциклів, включаючи круїзери та турингові мотоцикли.
-
Shinko — японський бренд, відомий своїми бюджетними альтернативами та широким вибором шин для різних стилів їзди.
Важливо враховувати, що вибір мотошин повинен залежати від вашого стилю їзди, типу мотоцикла та умов, в яких ви зазвичай їздите. Звертайте увагу, що для кожного бренду може бути ряд моделей, і виробництво може відбуватися в різних частинах світу залежно від конкретної лінійки продукції та стратегії компанії.
Часті запитання про мотошини
Як вибрати шини відповідно до стилю їзди?
Вибір мотошин відповідно до стилю їзди грає ключову роль у досягненні оптимальної продуктивності та безпеки на дорозі чи бездоріжжі. Існують різні типи мотошин, призначених для різних стилів їзди. Ось кілька рекомендацій:
Тип шини |
Характеристики |
Рекомендації |
Шосейні/Турингові |
Для тих, хто проводить багато часу на шосе та шукає комфорт та стійкість. Мають добру швидкість та довгий термін служби |
Michelin Road Pilot, Pirelli Angel GT, Dunlop Sportmax Roadsmart |
Кросові |
Розроблені для бездоріжжя та кросового їзди. Мають агресивний протектор для кращого зчеплення на м'якому та нерівному ґрунті |
Dunlop Geomax MX3S, Bridgestone Battlecross X30, Michelin StarCross 5 |
Ендуро |
Призначені для комбінованого використання на шосе та бездоріжжі. Забезпечують гарне зчеплення та стійкість |
Metzeler Karoo 3, Pirelli Scorpion Rally STR, Continental TKC 70 |
Спортивні |
Розроблені для високих швидкостей та агресивного керування. Мають велику міцність та гарне зчеплення |
Michelin Pilot Power 3, Pirelli Diablo Rosso III, Dunlop Sportmax Q3+ |
Шини для Круїзерів |
Для тих, хто віддає перевагу комфортному та спокійному їздовому досвіду. Мають стабільність та довгий термін служби. |
Metzeler ME888 Marathon Ultra, Dunlop Elite 4, Bridgestone Exedra Max |
Як обкатувати нові шини?
Нові мотошини слід «обкатуйте» в режимі щадного руху, без різких розгонів і прискорень. У теплу пору року достатньо пробігу в 100-200 км, за низької температури (початок весни чи осінь) краще проїхати близько 300 км обкатки.
Як зрозуміти чи можна шипувати мотошину?
Можливість шипування мотошини залежить від конструкції шини та вимог щодо безпеки та правопорядку в регіоні, де ви плануєте використовувати шиповані шини. Щоб зрозуміти, чи можна шипувати конкретну мотошину, слід врахувати деякі ключові фактори:
-
Тип Шини.Деякі типи мотошин, такі як кросові чи ендуро, можуть мати більше або менше агресивний протектор та конструкцію, що дозволяє встановлення шипів. У той час як шосейні шини зазвичай не призначені для шипування.
-
Виробник та Модель.Деякі виробники створюють спеціальні мотошини, які придатні для шипування. Перевірте технічні характеристики конкретної моделі шин та інструкції від виробника.
-
Обов'язкове Маркування.Якщо виробник дозволяє шипування, це може бути вказано на бічних стінках шини або в технічних характеристиках.Деякі виробники можуть наносити зображення шипів або льодяних кристалів на бічні стінки шини, щоб позначити їхню придатність для шипування.
-
Шипи та Протектор.Якщо виробник не надає конкретних інструкцій, важливо врахувати, як шипи можуть вплинути на протектор та конструкцію шини. Неправильне шипування може призвести до пошкоджень чи втрати ефективності шини.
Чи можна ставити покришку іншого розміру , більшу?
Можливість встановлення покришок іншого розміру, особливо більших, може бути обумовлена кількома факторами, і важливо розглядати це з урахуванням кількох аспектів:
-
Доступність Місця.Переконайтеся, що у вас достатньо місця під фендерами для встановлення більших покришок. Великі покришки можуть суттєво збільшити висоту та діаметр колеса.
-
Зчеплення та Безпека.Великі покришки можуть забезпечувати краще зчеплення з дорогою, особливо на умовно несприятливих дорожніх умовах. Однак, це може також вплинути на керованість, аеродинаміку та інші характеристики.
-
Керованість та Маневреність.Збільшення розміру покришок може вплинути на керованість та маневреність мотоцикла. Великі покришки можуть змінити геометрію мотоцикла, що в свою чергу впливає на спосіб, яким він реагує на керування.
-
Колесо та Гальма.Переконайтеся, що нові покришки підходять для ваших коліс і не впливають на роботу гальм.
-
Дозволи Виробника.Перевірте рекомендації виробника мотоцикла та покришок. Вони можуть надавати конкретні рекомендації щодо розмірів покришок, які можна встановити. Також можна скористатися порівняльними таблицями відповідності розмірів.
Якщо ви маєте намір змінити розмір покришок, рекомендується консультуватися із фахівцем чи механіком, який може врахувати всі аспекти і надати конкретні поради для вашого конкретного мотоцикла.
Якщо покришка затверділа, але в гарному стані її можна використовувати?
Якщо покришка затверділа, але знаходиться в іншому відмінному стані, вона може бути використана, але важливо враховувати деякі аспекти:
-
Перевірка Зносу та Пошкоджень.Переконайтеся, що покришка не має тріщин, порушень і інших видимих пошкоджень.
-
Тиск в Покришці.Перевірте тиск в покришці. Затвердіння може впливати на тиск. При необхідності, відновіть оптимальний тиск.
-
Герметичність.Перевірте, чи покришка добре утримує повітря. Якщо є проблеми із герметичністю, це може призвести до втрати тиску і, як результат, до проблем на дорозі.
Можна купувати нову покришкою старше 2-х років?
Так, можна купувати нову покришку, яка старше двох років, але важливо враховувати, що дата виробництва може вплинути на її характеристики та термін служби. Зазвичай на боковині покришки вказана дата виробництва у форматі тижня та року. Наприклад, "0319" означає 3-й тиждень 2019 року. Існує загальна рекомендація від багатьох виробників та експертів, яка стверджує, що покришки повинні бути використані протягом 5 до 7 років від дати виробництва, навіть якщо вони не використовувалися. З часом гума може втрачати свою еластичність та інші характеристики, що впливає на безпеку та тривалість служби.
Якщо ви вибираєте нову покришку, старшу за два роки, рекомендується:
-
Перевірити Дату Виробництва.Переконайтеся, що ви знаєте дату виробництва покришки, і перевірте її перед покупкою, звернувшись до інтернет-магазину
-
Умови Зберігання.Питайте продавця про умови зберігання покришки. Якщо вона зберігалася відповідно, це може позитивно вплинути на її стан. Якщо покришка виглядає в порядку, не має ознак тріщин та відповідає вашим потребам, вона може бути придатною для використання. Однак, якщо ви маєте можливість вибрати між новішою та старішою покришкою за приблизно однаковою ціною, ви, можливо, віддасте перевагу новішій для більшого терміну служби.
Як підібрати розмір камери для мотопокришки?
Для підбору розміру камери для мотоциклетної покришки, слід керуватися кількома ключовими параметрами. Ось кроки, які можна виконати:
-
Розмір Покришки.Перш за все, визначте розмір вашої мотоциклетної покришки. Розмір зазвичай вказується на боковині покришки і має формат, наприклад, "120/70-17". Перший чисельник - ширина покришки, другий - співвідношення профілю (висота боковини покришки до ширини), а третій - діаметр обода.
-
Розмір Камери.Розмір камери повинен відповідати розміру вашої покришки. Наприклад, якщо ваша покришка має розмір 120/70-17, то вам потрібна камера з розміром, призначеним для цього розміру покришки.
-
Тип Клапана.Зверніть увагу на тип клапана камери. Є два основних типи: Schrader (стандартний автомобільний клапан) та Presta (зазвичай використовується на велосипедах та деяких мотоциклах). Виберіть камеру з клапаном, який відповідає вашому мотоциклу.
-
Вага та Конструкція Камери.Розгляньте вагу та конструкцію камери. Деякі камери мають підсилену конструкцію для захисту від проколів.
-
Бренд та Якість.Вибирайте камеру від відомих виробників для забезпечення високої якості і надійності.
Чи можна замість камери використовувати мус? і підбір розміру такий самий?
Так, замість камери ви можете використовувати систему Mousse (або Bib Mousse). Mousse - це герметична губка або силіконова вставка, яка замінює традиційну камеру в безкамерних покришках. Вона не містить повітря і не може проколотися, що робить її популярною для екстремального ендуро, кросу та тріалу. Підбір розміру Mousse проводиться на тих самих засадах, що і для камери. Вам потрібно враховувати розмір вашої мотоциклетної покришки, а також тип і модель мотоцикла. Вибирайте Mousse, який відповідає розміру вашої покришки. Однак важливо зауважити, що використання Mousse має свої власні особливості та обмеження:
-
Жорсткість.Mousse є жорстким, і це може вплинути на комфортність їзди та поведінку мотоцикла. Важливо вибрати Mousse з жорсткістю, яка вам підходить.
-
Температурний Режим.В холодних умовах Mousse може бути менш ефективним, адже він стає жорстким. У той же час в спекотну погоду він може м'якшати.
-
Вага.Mousse важчий за традиційну камеру, що може впливати на обрання мотоцикла.
Якщо прокололи покришку, що слід зробити?
Якщо ви прокололи покришку мотоцикла, ось кілька кроків, які слід вжити для подальшої дії:
-
Зупиніть мотоцикл в безпечному місці.
-
Огляньте покришку, щоб визначити місце проколу та його розмір. Спробуйте виявити, чи є об'ємна втрата повітря.
-
Якщо видно причину проколу, вийміть її, але залиште великий об'єм повітря у покришці.
-
Використовуйте манометр, щоб перевірити тиск у покришці. Якщо тиск значно знижений, розгляньте можливість використання портативного насосу для накачування повітря.
-
Якщо у вас є ремонтний комплект або запасна камера, ви можете використовувати їх для тимчасового виправлення проколу. Це може включати в себе використання заплат, клею та інших інструментів.При необхідності скористайтесь інструментом шиномонтажу.
-
Якщо є проблема із тимчасовим ремонтом або якщо прокол великий, вам може доводитися звертатися до професійного сервісу для відновлення або заміни покришки.
Відгуки покупців
Покришка MITAS MC50 130/70-17 62H TL
– Брав на 200ку, стала чудово, зчеплення з дорогою відмінне, гумою повністю задоволений.
Покришка PIRELLI ANGEL SCOOTER 130/70-12 56L TL
– Купив восени, тому ще не їздив, але товар не залежаний, гума свіжа. Із-за війни довелося трошки довше почекати, поки приїде. Дякую працівникам