Чи потрібно просочувати повітряний фільтр на мотоциклі?

Гарне питання. Зараз розберімось.

Повітряні фільтри на мотоциклах бувають двох типів — поролонові та паперові. Паперові повітряні фільтри зазвичай одноразові, і при обслуговуванні підлягають заміні. Поролонові фільтри бувають різні, але багато хто з них можна просочити та повторно використовувати. Витримують вони в середньому 3-5 циклів експлуатації.
Паперовий повітряний фільтр на мотоциклі просочувати не потрібно. Папір — і так помітно більш щільний матеріал, ніж поролон, і якщо її просочити, то можна забити всі мікропори фільтра, і ні до чого доброго це не призведе. Продувати паперовий фільтр компресором або пилотягом з метою очищення і повторного використання суворо не рекомендується, тому що багато пилу осяде всередині фільтра, плюс до того папір вже має невидимі оку пошкодження через постійного контакту з пилом, а потужний натиск повітря з компресора це тільки посилить. Таким чином, зовні очищений фільтр не буде в повній мірі справлятися зі своєю роботою, і в підсумку ваш двигун може наковтатися чимало пилу. Змінний фільтр коштує недорого, а ризик загубити техніку явно високий. Заміна і тільки заміна!

Хоча зустрічаються вже просочені паперові фільтри, наприклад, на Honda Magna. Так передбачено виробником, і це аж ніяк не означає, що треба намагатися просочувати всі фільтри поспіль самостійно.
У випадку ж з поролоновими повітряними фільтрами все цікавіше. Більшість з них можна використовувати кілька разів. Спершу демонтований повітряний фільтр промивається. Для промивки продаються різні рідини, але коштують вони зазвичай не зовсім бюджетно, так що багато обходяться розчином з теплої води та миючого засобу для посуду. При промиванні фільтр не можна викручувати та вичавлювати, як білизну — це загрожує ушкодженнями. Зануривши повітряний фільтр в миючий розчин, стискайте його обережно рукою. Повторіть процедуру кілька разів, поки він не придбає свій природний колір і не стане візуально чистим. Потім промийте його в чистій воді, щоб видалити залишки миючої рідини, м'яко стисніть, щоб видавити воду, і залиште сохнути. Ні в якому разі не кладіть фільтр на батарею або обігрівач! Він повинен висохнути самостійно, не піддаючись впливу високих температур.

Коли повітряний фільтр висохне, його необхідно просочити. Для просочення також існують спеціальні (і недешеві) просочувальні рідини та спреї. Є і народний спосіб — просочення тим же маслом, що ви ллєте у двигун вашого мотоцикла. Фільтр не повинен бути наскрізь мокрим, досить буде, якщо він буде вологим. Просочивши фільтр, дайте йому чверть години, щоб він просочився також і всередині, і можете ставити його на місце. 

От і все. Нічого складного.

Ваш Мотоквартальний