KTM підтвердили випуск у 2025 році 390 Adventure R, наступного покоління свого популярного одноциліндрового туристичного мотоцикла. Бренд Mattighofen також оголосив про випуск 390 Adventure X, більш доступної версії, орієнтованої на вулицю. З точки зору ринкової позиції, стратегія KTM з двома мотоциклами має великий сенс. 390 Adventure X - це наддоступний мотоцикл початкового рівня, який може залучити нових гонщиків до лінійки туристичних мотоциклів KTM. З іншого боку, Adventure R - це більше, ніж просто покращена версія - це, можливо, саме той позашляховий мотоцикл з невеликим робочим об'ємом, яким майже став оригінальний 390-й.

Ціна 390 Adventure X починається від $5,899, а Adventure R - від $6,999. Різниця в ціні в 1100 доларів виправдана лише з огляду на рівень оснащення, але вона виглядає ще більш привабливою, коли ви усвідомлюєте, що це все ще на 600 доларів дешевше, ніж модель 390 Adventure 2024 року. Не менш вражаючим є той факт, що 390 Adventure X коштує на $1 700 менше, ніж модель 24-го року. Чи зможуть нові моделі 390 Adventure, орієнтовані на різні сегменти мотоциклістів, змінити ландшафт пригодницьких мотоциклів малої місткості?

Двигун, ходова частина та гальма

"Хтось ще думає, що 390 Adventure X викликає серйозні відчуття від 890 SMT? За $5,899 РРЦВ ви отримаєте багато мотоцикла за невеликі гроші." - KTM


Обидві моделі використовують версію 399-кубового двигуна LC4c, який дебютував у 390 Duke. У тій моделі двигун розвивав заявлені 44,3 к.с. при 8500 об/хв. Порівняно з попередньою 373-кубовою версією, потужність дещо збільшилася, а пікова продуктивність досягається в більш ранньому діапазоні обертів. Новий 390 Adventure використовує перероблений повітрозабірник, який дозволяє розташувати двигун вище в шасі для покращення дорожнього просвіту, а двигун дихає через нову вихлопну систему, розташовану під днищем, що дозволяє заощадити 4,4 фунта ваги. LC4c має оновлену шестиступінчасту коробку передач і посилене прослизаюче зчеплення (PASC). Квікшифтер є опціональним.

У 390 Adventure використовується сталева решітчаста рама, подібна до тієї, що використовується на 390 Duke, 390 SMC R та 390 Enduro R, але її жорсткість була оптимізована для пригодницького використання. Також використовуються інші кріплення підрамника, потрійні затискачі та кути нахилу рульової головки 62,5 градуса (модель X) та 62,9 градуса (модель R). Для порівняння, попередня модель має менш крутий 63,5-дюймовий кут нахилу рульової головки. Підрамник був спроектований для розміщення довгохідної підвіски. Новий литий алюмінієвий маятник, спільний з 390 SMC R і 390 Enduro, відмовився від стилізованого кріплення, яке ми бачили у KTM протягом багатьох років, і натомість продемонстрував більш традиційний дизайн, який, як зазначено в прес-релізі, обмежує накопичення бруду. Ці маятники старого зразка тримають бруд, як ніхто інший. Можливо, KTM почули деякі скарги клієнтів.

390 Adventure використовує гальмівні компоненти ByBre. Замість чотирипоршневого радіального супорта старої моделі, в новій версії використовується новий коаксіальний двопоршневий супорт, який охоплює один 320-мм диск спереду; однопоршневий супорт і 240-мм диск відповідає за гальмування ззаду. Система ABS з можливістю перемикання входить в стандартну комплектацію. Модель R має регульовані важелі.

Обидві моделі використовують 14-літровий металевий паливний бак, світлодіодне освітлення та «натхненну ралі» панель приладів. KTM заявляє, що споряджена маса обох моделей становить 176 кг. В цілому, KTM створили ралійий вигляд, надаючи мотоциклу сильну ідентичність, яка є притаманною KTM, але також більш продуманою, ніж попередні моделі, які демонстрували менш очевидні напрямки стилю.
У чому різниця між Adventure R та Adventure X?
Adventure R та Adventure X мають однакові двигуни, шасі та зовнішній вигляд. Але саме тут починається найцікавіше. З різною підвіскою, колесами та шинами, а також електронними функціями, ці дві моделі дійсно починають займати різні ніші.

Тут Adventure X скидає шкіру, оголюючи нову раму та вихлопну трубу, встановлену на днищі. KTM заявляє, що LC4c має нові інтервали обслуговування. Після першого масляного обслуговування через 1 000 кілометрів (621 миля), обслуговування потрібно проводити з інтервалом 10 000 кілометрів (6 214 миль). - KTM


Adventure R використовує 43-міліметрову вилку WP Apex з відкритим картриджем (регульовану вручну для стиснення та відскоку) з ходом 9,1 дюйма. Окремий поршневий амортизатор WP Apex зі зміщеним центром також має хід 9,1 дюйма і регулюється за допомогою інструменту для попереднього стиснення та відскоку. Для порівняння, 890 Adventure R має 9,4 дюйма ходу підвіски - всього на 0,4 дюйма більше, ніж 390 R. Очікувано, що довгохідна підвіска призводить до підвищення висоти сидіння. 34,25 дюйма, що на півдюйма нижче, ніж у 890 R. Можливо, це не зовсім ідеальний варіант для початківців.

Модель X використовує більш просту, нерегульовану вилку WP Apex 43 мм з відкритим картриджем і ходом 7,9 дюймів. Ззаду використовується емульсійний амортизатор WP Apex з регулюванням попереднього навантаження (також з ходом 7,9 дюйма). Без сумніву, ледь регульована підвіска сприяє зниженню вартості ADV X у порівнянні з 2024 390 Adventure. Ще однією перевагою підходу KTM з двома моделями є доступність для низькорослих мотоциклістів і доступність для мотоциклістів-початківців. Більш коротка підвіска моделі X допомагає зменшити висоту сидіння до 32,5 дюймів, порівняно з 33,7-дюймовою висотою попередньої моделі.

У той час як базова модель 890 Adventure і модель R мають однаковий розмір спиць, моделі 390 Adventure, як і топова модель 1390 Adventure, ще більше відрізняються одна від одної завдяки використанню різних розмірів і типів коліс. Позашляховий фокус R підтверджується використанням 21/18-дюймових трубчастих спиць, взутих у шини Mitas Enduro Trail E07+. X використовує більш дорожню/туристичну установку з 19/17-дюймовими литими колесами, взутими у вуличну гуму (поки що не розголошується).


390 Adventure R має 5-дюймову TFT-панель приладів і нове підсвічування перемикача передач.


Нові моделі також мають оновлену електроніку. 390 Adventure X має два режими їзди: Вулиця та Позашляховик, які регулюють реакцію дросельної заслінки та втручання трекшн-контролю. Модель 390 Adventure R має три режими їзди (вулиця, бездоріжжя та дощ) і виграє від додавання 3D-сенсора для чутливого до кута нахилу трекшн-контролю, додаткова досконалість якого є справжньою знахідкою для початківців та середнього рівня їзди. Обидві моделі дозволяють повністю вимкнути трекшн-контроль за бажанням. Вони також оснащені ABS; налаштування Offroad ABS вимикає ABS ззаду. Як гарний підхід, орієнтований на гонщика, KTM дозволяє будь-якому режиму їзди або налаштуванню ABS, яке гонщик вибрав раніше, залишатися активним після вимкнення/ввімкнення ключа. Схоже, що це дійсно прокралось повз увагу юридичної команди!

Останньою технологічною особливістю, що розділяє ці дві моделі, є 5-дюймова панель приладів. У моделі R використовується стильний повнокольоровий TFT-дисплей, в той час як у моделі X - більш простий РК-дисплей. Приладова панель підтримує Bluetooth-зв'язок зі смартфоном водія. Обидві моделі мають останнє покоління перемикачів KTM з підсвічуванням.

Обладнаний для подорожей на далекі відстані, Adventure R має відповідний вигляд.


Коли KTM випустила перший 390 Adventure у 2020 році, виконавчий редактор Доуз сказав: «Це не мотоцикл лише для початківців, з низькими технічними характеристиками та технологіями. Ні, це мотоцикл, гідний значка KTM Adventure». У 2025 році нові технології та вдосконалення як двигуна, так і шасі дозволять KTM продовжити розширювати можливості 390сс мотоцикла.

Оскільки попередня модель була доступна в єдиній специфікації, KTM була змушена зробити її максимально універсальною - що, зрештою, і потрібно від туристичного мотоцикла. Розділивши нову модель на дві специфікації для 2025 року, KTM змогла зробити кожну з них більш цілеспрямованою - одна з них може гонятися за ціною (і деякими звивистими дорогами з твердим покриттям), а інша - за одноколійними дорогами і піщаними дюнами. Недоліком є те, що тепер ви змушені обирати між двома дуже різними мотоциклами - жоден з них не може бути таким же універсальним, як оригінал.

Проте, завдяки меншій висоті сидіння та значно нижчій ціні, Adventure X є більш привабливим мотоциклом початкового рівня, ніж будь-коли. У той час як R, з його більш високими технічними характеристиками і кутом прохідності, може бути легким ADV, про який багато хто завжди мріяв - щось, що відкриває нову категорію, яку дуал-спорт і попередні ADV початкового рівня ще не змогли зламати. Обидві моделі, безумовно, заслуговують на місце в нашому списку доступних малолітражних мотоциклів з привабливим зовнішнім виглядом.

Без сумніву, тестери CW будуть боротися за право протестувати їх першими. Слідкуйте за новинами та чекайте на нові моделі, які з'являться в мотосалонах у 2025 році.

Нова фара додає мінімалістичного (і менш чужорідного) елементу стилю.


2025 KTM 390 Adventure R та 390 Adventure X - технічні характеристики

Двигун    DOHC, рідинне охолодження, 4-тактний одноциліндровий
Робочий об'єм    399 куб.см
Діаметр х хід поршня: 89.0 х 64.0 мм
Трансмісія / кінцевий привід:    6-ступінчаста / ланцюгова
Паливна система:    Bosch EFI з 46-мм дросельною заслінкою; дросельна заслінка з електроприводом
Зчеплення: Мокре, багатодискове, анти-буксуюче, з механічним приводом
Рама:    Сталева
Передня підвіска:    43 мм WP Apex, регульований демпфер стиснення та відбою; хід 9,1 дюйма (модель R) / 43 мм WP Apex; хід 7,9 дюйма (модель X)
Задня підвіска:    Моноамортизатор WP Apex, регульований попередній натяг пружини та демпфірування відбою; хід 9,1 дюйма (модель R) / моноамортизатор WP Apex, регульований попередній натяг пружини; хід 7,9 дюйма
Переднє гальмо: 2-поршневий супорт ByBre, 320 мм диск з ABS
Заднє гальмо: 1-поршневий супорт ByBre, диск 240 мм з ABS
Колеса, передні/задні:    Спицьовані; 21 дюйм / 18 дюймів (R) / литі; 19 дюймів / 17. 
Шини, передні/задні: 90/90-21 / 140/80-18 (R); 100/90-19 / 130/80-17 
Колісна база    58.3 дюйма (R) / 57.6 дюйма 
Дорожній просвіт    N/A
Висота сидіння: 34.25 дюйма (R) / 32.5 дюйма
Ємність палива: 14л.
Власна вага: 176 кг.