Схема безпеки та надійності Honda
Honda розробляє систему допомоги водіям з метою зробити нещасні випадки справою минулого, але замість того, щоб взяти на себе керування, вони прагнуть підштовхнути нас робити правильні дії.
Ідея Honda, здається, відображає шлях розвитку технологій в автомобілях. Байки відстають на кілька років, тому ми повинні трохи почекати, перш ніж побачимо таке технічне забеспечення, яке може повністю втрутитися в керування, щоб запобігти аварії. Оскільки радарний круїз-контроль уже став реальністю, наступним кроком є система допомоги в утриманні смуги руху (LKAS).
Це саме те, до чого прагне Honda, і деталі системи, яку вони розробляють, з’явилися в новій партії патентних заявок, поданих у Японії.
LKAS в автомобілях з'являється в різноманітних формах. Найпростіший спосіб стежити за білою смугою на дорожніх покриттях – використання камер, які дивляться на дорогу попереду, або датчики, спрямовані на асфальт перед колесами та активують сповіщення, якщо ви починаєте дрейфувати.
Увімкнення покажчика повороту тимчасово вимикає систему. Досконаліші автомобілі підштовхнуть себе назад на смугу, хоча й досить слабко, щоб їх перевизначили дії водія. В даний момент "в топі" знаходяться системи вирівнювання відносно смуги, які вимагають мінімального втручання водія та є лише невеликим кроком від простого рішення для автономного водіння.
Нова конструкція Honda може короткочасно протидіяти повороту, щоб змінити напрямок руху, залишатися на смузі руху чи уникнути небезпеки – але не бере на себе повне керування.
Система пов’язана з датчиками, включаючи передній радар і камеру, щоб стежити за білими лініями та рухом попереду, але головним елементом є привід, який виглядає скоріше як поворотний рульовий демпфер. Усередині знаходиться магнітний датчик повороту, який відстежує зміни в магнітному потоці, щоб визначити, чи водій керує кермом, та електродвигун, який вносить власні корективи в керування.
Оскільки нерівна дорожня поверхня може спричинити рульове керування, якому не потрібно запобігати, а це може заплутати систему, датчик ходу на вилці вимикає привід рульового керування, коли він фіксує керування за межами заздалегідь визначеного сценарію.
Блок-схеми в патентах показують, що коли водій керує кермом, система не втручається. Якщо ви робите рух навмисне, система не намагатиметься зупинити вас, і якщо ви опираєтесь її спробам керувати, вона припиняє діяти.
Як і LKAS, система призначена для роботи в тандемі з радаром і системою ABS байку в надзвичайних ситуаціях. Патенти Honda наводять приклад автомобіля, який раптово гальмує або повертає вперед, у цьому випадку мотоцикл вирішує, чи безпечніше їхати ліворуч чи праворуч, а потім вводить контркермування.
Він скасовується будь-якими поправками керування водія – тому, якщо ви вже вживаєте заходів для маневрування, її не буде активовано.
План Honda щодо нуля смертельних випадків
Honda хоче вдвічі скоротити кількість смертей автомобілів і мотоциклів протягом наступних восьми років і звести їх до нуля до 2050 року – і якщо вони збираються досягти цієї мети, в найближчому майбутньому ми можемо очікувати величезного притоку систем-ассистентів водія, подібних до цієї.
План поєднує технологію допомоги водієві з інтелектуальною комп’ютерною системою штучного інтелекту, яка може виявляти ситуації, що призводять до помилок керування, ще до того, як вони стануться, і планується це запровадження вже в другій половині цього десятиліття.
Далі планується запровадити «безпечну мережеву технологію», яка дозволить автомобілям, велосипедам, придорожнім меблям і навіть пішоходам (через їхні телефони) спілкуватися, дозволяючи серверу створювати віртуальну модель руху транспорту для прогнозування та запобігання аварійним ситуаціям, перш ніж вони навіть почнуть утворюватися. Поетапне впровадження системи планується з 2030-х років.